Jump to content

Het Instaleren Van Een Nieuw Template

• You cannot reply to this topic
3 replies to this topic

#1 Peet

Etomite Forum Newbie

• Member
  • 42 posts

Posted 21 November 2005 - 06:50 PM

Ik mis eigenlijk de optie in het configuratie gedeelte om een template te uploaden en te instaleren.
Ik heb zelf al wat gestuntelt met Xpert.
Gedownload >uitgepakt >mappen geupload en style.css vervangen.
Maar daar ik het goed wil doen en ook voor komende gebruikers het voor nut kan zijn .
Heeft iemand hier een stappenplan voor .

#2 Jelmer

Loves Etomite Forums!

• Member
  • PipPipPipPip
  • 1,173 posts

Posted 21 November 2005 - 09:07 PM

In feite heb je gelijk.

Een template bestaat over het algemeen uit een CSS file, een sjabloon (basisbestand, de 'template zelf', hoe je het ook noemt) en eventuele plaatjes die erbij horen.

Deze plaatjes + de CSS file upload je naar de server. In Etomite maak je via 'Manage resources' een nieuw template aan. Hierin verwijs je dan naar de inhoud van je Etomite pagina's ([*content*] etc., zie verder de Wiki), naar de snippets die je in je pagina's wilt gebruiken en naar de afbeeldingen die je gebruikt.

Vervolgens kun je per pagina in Etomite aangeven welk template er gebruikt wordt.

Overigens is Etomite zelf niet ideaal om een nieuw template in te bouwen. Hiervoor is toch echt eigen kennis van HTML, CSS en eventueel PHP voor nodig. Ikzelf ontwikkel deze mbv programma's als Photoshop en Dreamweaver. Daarna zet je het in Eto en klaar is kees! :eto:

Edited by Jelmer, 21 November 2005 - 09:08 PM.

#3 Peet

Etomite Forum Newbie

• Member
  • 42 posts

Posted 21 November 2005 - 09:29 PM

Okee !
Dank je voor de uitleg .
Dan zal ik maar eens met mijn huidige temp. gaan worstellen.

#4 Jelmer

Loves Etomite Forums!

• Member
  • PipPipPipPip
  • 1,173 posts

Posted 21 November 2005 - 10:08 PM

Dat is inderdaad de beste manier. Afkijken is de kunst!

Mocht je er niet uitkomen: post op het forum de code waarmee je vastloopt en wat je wilt bereiken. De community is er niet voor om het werk voor je te doen, maar we kunnen zeker helpen wanneer je er niet meer uitkomt.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users