Hebben Jullie Nog Tips.
Posted 13 December 2005 - 04:22 PM
Kijk eens naar mijn Webpage of jullie nog tips hebben ,omtrent software of instellingen.
Bijvoorbaat dank .
Peter.
Posted 13 December 2005 - 11:42 PM
Posted 14 December 2005 - 08:42 AM
Jeroen, on Dec 14 2005, 01:42 AM, said:
Tuurlijk dat mag ook .
Posted 14 December 2005 - 10:07 PM
Maar ja, over de lay-out:
Het is duidelijk dat je de default layout hebt aagepast. Dat heb je op een aantal plaatsen niet zo netjes gedaan. Neem nu het achergrond plaatje in het content gedeelte (wat dus ook achtergrond is van het menu en het logo enz) dat loopt niet mooi af aan de onderkant. Dus of het plaatje moet groter (hoger) of de hoek van de fade moet anders. Je ziet nu ook duidelijke overgangen, dus daar moet nog wat aan ge-photoshopt worden.
Verder valt mij op dat het logo in de box niet echt van zijn achtergrond afkomt en door de eveneens grijze fade als achtergrond in de logobox wordt dit alleen maar erger, misschien dat je hem daar weg moet laten ofzo. Ook valt mij op dat de padding aan de binnenkant (of de marge van het logo, whatever) niet gelijk zijn voor onder en boven. Het menu is hierdoor ook onnodig breed. Ik bekijk de site op een 14,1" laptopscherm met 1024x768 resolutie, dus als je daar al extra ruimte ziet, dan is dat in mijn oogpunt een ontwerpfout. Het is natuurlijk geen zware kritiek, maar het zijn juist dit soort details waardoor je site ineens wél harmonieus en in balans overkomt.
Ik zou ook die bullets aanpassen, maar niet naar grijs want dan wordt het te saai. Blauw ofzo. Je mag ook het geel behouden, maar dan moet die kleur in meer details terug komen.
Je hebt het logo ook als achtergrond van de body, ik weet nog niet wat ik hier van moet denken, misschien dat als de bovenstaande dingen zijn aangepast dat het niet zo vreemd uit ziet, maar nu hakt het de pagina nogal doormidden. (dat komt ook omdat bij mij de background van de content ongeveer op dezelfde hoogte ophoud)
Op de pagina's staat ook een titel. Is die echt bedoelt als titel van de pagina? want dan staat hij wel erg hoog en ver links weggestopt, zeker omdat de meeste content toch wel een aantal regels lager pas begint.
Somige dingen zijn makkelijk zelf aan te passen. Voor een echt mooie (of unieke) site heb je helaas ook een aantal mooie plaatjes nodig, die vaak weer net iets anders zijn dan op drukwerk, dus enige vaardigheid met tekenprogramma's is een must. (daarom staan er op mijn privé pagina geen plaatjes in de layout
Ik hoop niet dat ik overkritisch ben geweest, maar dat je er vooral wat aan hebt.
Posted 14 December 2005 - 10:29 PM
Ik zal je punten kritisch bekijken.
Ik moet dit allemaal alleen doen en aangezien ik er nog niet helemaal in thuis ben ,is alle hulp welkom .
Posted 14 December 2005 - 11:12 PM
(let er wel op dat dit forum is uitgevonden voor Etomite, er zijn genoeg fora voor hulp en tips wat betreft algemeen webdesign. Ik zelf kijk veel op sitepoint.com (vooral voor CSS hulp))
Posted 14 December 2005 - 11:13 PM
Ik moet nu alleen nog de breedte van de navigatie en het logo smaller maken.
Maar weet ff niet waar ,kan me ff iemand een schop geven .
Posted 15 December 2005 - 10:50 AM
.w22 {
width: 22%;
}
.content {
width: 84%;
height: 206px;
}
De code van .w22 is de breedte van de linkerkant. Je kunt denk ik de breedte van .content weg laten omdat de geneste tabel toch al op 100% breedte staat. Ik heb recent de default layout omgezet naar een tableless layout, wellicht dat je die wil gebruiken. Kijk in de completed template sectie voor AlexisMaster.
Posted 15 December 2005 - 11:37 AM
Ik heb hem op 18% gezet
Posted 15 December 2005 - 12:18 PM
- WAAROM GEBRUIK JE HOOFDLETTERS?! DAT KOMT NOGAL SCHREEUWERIG OVER!
- Ik zou de blauwe rand achter je logo weghalen.
Posted 15 December 2005 - 05:57 PM
Peet, on Dec 15 2005, 12:37 PM, said:
Ik heb hem op 18% gezet
Ik zou een vaste waarde in pixels kiezen, dan ziet je menu en je logo er tenminste altijd goed uit. Vooral dat met het logo vind ik belangrijk. Je moet dan natuurlijk wel een beetje letten op de lengte van de menu items, maar ja, als die lang worden dan doe je eigenlijk toch al iets fout....
Posted 23 February 2006 - 01:11 PM
ook die knoppen hadden iets gestroomlijnder gekunt.
Alle grafische programma's hebben het nu in zich dat je er mooie dingen mee kan doen.
Als je niet weet hoe zoek je maar eens een photoshop tutorial of dergelijke op.
Ook vind ik de tittels van je enu links slecht gekozen. Moet daar telkens opnieuw prikbord staan?
kan je niet ergens een tittel prikbord maken en als subtittels al die verschillende tittels.
voor de rest zou ik dat skype logo eens op een blauwe achtergrond zetten ( in photoshop ofzo)
dan zie je meteen dat het niet helemaal klopt probeer dan eens met anitalising of eens het logo wat blauwer te maken.
het zou kunnen helpen. (de rand vooral)
En ik weet niet voor welk publiek jouw site juist bedoelt is maar hebben de meeste er iets aan om te zien hoe snal jouw pagina genereerd?
Over je prikbord
er is wat mis met je afbeeldingen , ze staan niet waar ze horen te staan.
Ging er iets mis of is dit de bedoeling, ik hoop van niet ik kijg allemaal van die lelijke vraagtekens (safari op mac)
Bij disclaimer ( en andere pagina's) gaat je tekst doo het logo van die wegwijzer. Word vrij onleesbaar meschien daar wat opletten.
Edited by Mukke, 23 February 2006 - 01:18 PM.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users