Jump to content

hulp nodig

• You cannot reply to this topic
7 replies to this topic

#1 xinix

Etomite Forum Newbie

• Member
  • 4 posts

Posted 28 August 2006 - 06:40 PM

Beste mensen,

ik ben geheel nieuw en heb dus gelijk voor mijn doen een moeilijk vraagje, denk voor jullie niet.
Wat is het probleem, ik heb voor vrienden een sub domein aangemaakt met alleen een forum van phpbb erop die staat dus uitgepakt in de root van die subdomein, nu zag ik deze cms en ik ben er van onder de indruk en wil die dus gaan gebruiken, mijn vraag is nu dus hoe krijg ik dit voor elkaar omdat alles van het forum al uitgepakt in de root staat. En hoe krijg ik het voor elkaat net als jullie hier hebben dat het forum dan in de site opent en net met een aparte link.

alvast bij voorbaat dank voor de hulp :D

ps: voordat jullie gaan roepen gebruik de zoekfunctie, dat heb ik al gedaan en kom er niet echt uit op die manier vandaar dat ik gewoon mijn vraag stel. Wie weet is het al iemand gelukt namelijk en wil die persoon mij ermee helpen

Edited by xinix, 28 August 2006 - 07:02 PM.

#2 dennus

Etomite Forum Fan

• Member
  • Pip
  • 63 posts

Posted 28 August 2006 - 07:23 PM

Het lijkt MIJ de meest nette oplossing om beide in een eigen map te plaatsen. Meld je even opnieuw als je dit gedaan hebt. Het maken van een LINK naar een forum is niet ingewikkeld.

Dennis

#3 xinix

Etomite Forum Newbie

• Member
  • 4 posts

Posted 28 August 2006 - 07:30 PM

ja maar als ik alles in een map ga zetten dan ben ik dus mijn subdomein database kwijt. Ik heb dat al een keer gehad namelijk toen heb ik mijn eigen site aangepast en er wat nieuws opgezet en toen was het een probleem met de sub domein want die kon niet connecten met de database meer.

een back up maken dat is geen probleem, die maak ik standaard namelijk.

maar dit kan ik beter in de nacht doen lijkt mij omdat het forum van mijn vrienden best druk bezocht word overdag en in de avond.

#4 dennus

Etomite Forum Fan

• Member
  • Pip
  • 63 posts

Posted 28 August 2006 - 07:39 PM

Je kunt een database altijd gebruiken, ongeacht waar de applicatie (CMS in dit geval) staat. De verwijzing vanuit je applicatie blijft gewoon hetzelfde. Ik denk dat het de vorige keer toch een andere reden had. Ik verplaats mijn applicaties ook wel eens, maar dat heeft geen gevolgen.

Dennis

#5 xinix

Etomite Forum Newbie

• Member
  • 4 posts

Posted 28 August 2006 - 07:41 PM

kan ik toevallig geen beroep op jouw doen? dat jij het voor mij wilt aanpassen allemaal? misschien tegen een kleine vergoeding? alleen op dit moment gaat alles traag ikdenk dat ze met werkzaamheden op de server bezig zijn :(

#6 dennus

Etomite Forum Fan

• Member
  • Pip
  • 63 posts

Posted 28 August 2006 - 08:11 PM

hmmmm... denk niet dat ik daar tijd voor heb. Probeer het eerst zelf, daar kan je van leren. Mocht het echt niet lukken dan wil ik je wel proberen te helpen. Ik ben zelf al met TE veel dingen tegelijk bezig.

Dennis

#7 xinix

Etomite Forum Newbie

• Member
  • 4 posts

Posted 29 August 2006 - 07:34 PM

zal het eens gaan bekijken of het mij gaat lukken ;) in ieder geval al bedankt voor de hulp

#8 dennus

Etomite Forum Fan

• Member
  • Pip
  • 63 posts

Posted 29 August 2006 - 07:54 PM

Okay, succes!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users